lemadijane | Ramblings of a Fangirl ❤ Faqs About shop
Home Contact Me Faqs About shop Archive Theme

This is What Happy Looks Like by Jennifer E. Smith 3/5

Nice story, just wish there was more though. I feel like the relationship wasn’t that explored. It was more about the issues. Like it circled about Graham Larkin being Graham Larkin and Ellie being Ellie Lawson. Graham is so frigging adorable tho, and its kind of nice to get a glimpse of the life of movie stars.

Paper Towns by John Green 4/5

Really nice plot. And TONS of metaphors. I really love how John Green develops characters. I think this why people adore the characters he makes because they’re well introduced and we feel like they’re our best friends, people who we know every well at the back of our heads. I love Radar, Ben and Q’s friendship. And the road trip. And prank night. And I kind of feel Margo, in a less metaphoric way. I wish there was an Epilogue, tho. I’m a woman of good endings, and although it was sort of a better ending I wish there was more. 

Posted: October 04, 2014
Currently With 16 notes

#Saturdate last night with my girls. Had a blast! Except that my throat was really aching upon going home. Belted out a couple of powerhouse songs at the videoke, just you know, reliving stress. The past week had been super stressful, I wish I could just sing all day.

Posted: September 28, 2014
Currently With 4 notes

This dude on Facebook keeps posting super negative remarks about our school and our students. Like seriously? What even is his problem? This dude is being snotty, keeps saying our exams are just like seat works to them and how he’s studying in a well-known university and yadah yadah yadah.

Honey, what you say about others doesn’t really define who they are as a person. It tells more of who you are. You can go babble all day long about what you think of our school, but seriously its not our school that’s getting its reputation trashed, its you. 

Posted: September 26, 2014
Currently With 4 notes
Lez be friends on twitter! @lemadijane. Gimme gimme your usernames, I’ll follow you x

Lez be friends on twitter! @lemadijane. Gimme gimme your usernames, I’ll follow you x

Posted: September 21, 2014
Currently With 7 notes

My birthday is coming very soon, tbh I have so many plans, so many wishes but I don’t think they would be realized. I’m not sure. I still don’t have my salary since August. UGH. (I know, I know. Sucks right?) Still hoping that some miracle would happen before October 13. LOL. Who knows? I might still be able to get Ed Sheeran tickets or buy a new phone. I just hope the school would give us our salary already. I cry. 

Posted: September 21, 2014
Currently With 2 notes
Good morning!

Morning babe x

Posted: September 21, 2014
Currently With 2 notes

Saturday, September 20

Spent my afternoon at SM Taytay. Stayed at NBS for I think an hour, contemplating on which books to get. Tbh, I was having a hard time bc there was a lot tho some of my want-to-buys are already out. You know we very rarely have a sale at NBS Taytay so I was really taking my time, grasping the opportunity. Finally, I decided on getting those three. Can you believe it, I got them for like only 800+. I saved like 200 or 300. (I am bad at math sorry)

Then when I got home, my friends and I went out to eat puto. We missed hanging out at our so called “bayan”, or sort of like the town center. Rhem treated us with puto and Pao with Magnum. Kyaahh. So lucky when you have two boy-friends! Lol. We only spent like an hour or so together because its already late but it was fun. 

Posted: September 20, 2014
Currently With 9 notes

muztache said: Hii!! I feel you!! I’ve been dreaming to see and hear Ed live :-( I hope you get tickets!! xx

HUUU. RLY HOPE I DO. YOU TOO HUN x ONE DAY WE WILL LIVE THE DREAM *sobs*

Posted: September 20, 2014

So apparently next year the Brits are invading the Philippines. First we have Bastille, then 1975, then THE VAMPS, then 1D (of course, we all know about this) and then ED FRIGGING SHEERAN! God, my most favorite ginger will be coming here and I can’t even express how badly I want to see him! I didn’t get to see Tay, mostly because her tix are so impossible for me to reach. God, 2K GA is like ugh. But, Ed’s are more budget friendly tbh and I feel like its so close to reality my only problem is concert tix starts to go on sale October 8, and I don’t have my salary yet. I cry.

I’m now accepting gifts for my birthday: strictly concert tickets or books only. HA HA HA.

Posted: September 20, 2014
Currently With 8 notes

FOLLOW: diaryniganda

Very nice, clean and organized theme. Posts are random. Some posts are personal, some are fandom related, some reblogs. Go go check this blog out x

FOLLOW: diaryniganda

Very nice, clean and organized theme. Posts are random. Some posts are personal, some are fandom related, some reblogs. Go go check this blog out x

Posted: September 20, 2014
Currently With 2 notes

I’ve been very productive yesterday. It was raining really, like really hard. Morning until evening, man, the rain didn’t stop. So since, I’m stuck all day at home I did all things I was supposed to do the whole weekend. I checked papers, recorded, finished painting boxes. Basically my list:

RD TO DO LIST:

  • ✔ Finish painting boxes
  • ✔ Finish checking papers
  • ✔ Check book reports
  • ✔ Record grades
  • ✔ Prep items for this week’s shipping
  • ✔ Accomplish requirements (except medical)
  • ✖ Prep for Monday’s GR
  • ✖ Revamp the GEN PSYCH book cover

I feel so accomplished lol but I’m not yet done with everything, I still have stuff left to record and questionnaires to make but that could wait until tomorrow. I plan on unwinding this afternoon. Relieve stress, eat, sing and just have fun since I’ve been so frigging tired and stressed from this week. Ugh. I hate exam weeks! Lol x

How was your week tho?

Posted: September 20, 2014
Currently With 6 notes
Btw, since I had free time last Saturday night I updated my bookshelf page. Added more books I’ve read (tho I still I feel I’m missing something) and some of the books I’ve been dying to read. I have more! But I  was too tired to add them. Heee. If you wanna check em out, here http://lemadijane.tumblr.com/bookreads

Btw, since I had free time last Saturday night I updated my bookshelf page. Added more books I’ve read (tho I still I feel I’m missing something) and some of the books I’ve been dying to read. I have more! But I  was too tired to add them. Heee. If you wanna check em out, here http://lemadijane.tumblr.com/bookreads

Posted: September 15, 2014
Currently With 6 notes

I have been waiting for this album for months and now that it’s here it didn’t disappoint. Its just flawless. All the songs are amazing and Ariana’s voice is just God its inhuman. She’s amazing. Love all the songs like I did the first album.
Here’s the tracklist:

1. Intro
2. Problem (feat. Iggy Azalea)
3. One Last Time
4. Why Try
5. Break Free (feat. Zedd)
6. Best Mistake (feat. Big Sean)
7. Be My Baby (feat. Cashmere Cat)
8. Break Your Heart Right Back (feat. Childish Gambino)
9. Love Me Harder (feat. The Weekend)
10. Just A Little Bit Of Your Heart
11. Hands on Me (feat. A$AP Ferg)
12. My Everything

Bonus Tracks (Deluxe)
13. Bang Bang (with Jessie J & Nicki Minaj)
14. Only 1
15. You Don’t Know Me

Personal faves would be One Last Time, Break Your Heart Right Back, Just A Little Bit Of Your Heart and My Everything. Also love one of the bonus tracks “You Don’t Know Me”. They’re all amazing, and the album is really worth listening. As always, I put my Ariana Grande music when I’m working because its keeps me alive and energized. Must listen! If you haven’t go ahead, you’ll totes love it. Promise.

Posted: September 15, 2014
Currently With 8 notes

Very quick and short review (or just thoughts you know) of the last 9 books I’ve read.

Where She Went by Gayle Forman (5/5)

TEARS. FEELS. EVERYTHING. This book had made me cry on every chapter and I just had so much feels for Adam and Mia. I really love it when boys tell the story I’m just ajgsafjskahj feeling everything for Adam. God.

The Giver by Lois Lowry (4/5)

A really great Dystopian. I liked the concept of this community, really. Although, a life without colors and emotions? Damn. Loved how it was told in a very simple manner, words are just light unlike other novels. Its also very short, which made me sad because I want to find out where Jonas went and what happened gee

Anna and The French Kiss by Stephanie Perkins (4.5/5)

I loved this book! This book actually made me intrested in other Romance books. I’ve been reading a lot of Romance since this and I’m just aghsagfjs. Its really a good story and I loved how it took me to Paris. I’ve always wondered how it looked like, and the book gave me that. Plus, Ettiene is by far the most adorable human being ever. 

What Happened To Goodbye by Sarah Dessen (4/5)

Really nice story as well. This is my first Sarah Dessen, and it didn’t disappoint. Loved McLean’s story and I had a glimpse of how someone goes through all these pretend persona and how hard it was to live so many lives. It was so cool how the neighborhood actually changed him and Miles is really cute don’t ya think? Hee x

Eleanor and Park by Rainbow Rowell (5/5)

If I could give it a 6 or a 1000 I will. This book is AMAZING. I loved the 80’s vibe and just everything about it. The characters. The plot. Eleanor’s story. Park’s family. Rowell writes the best “IS-THIS-REALLY-HOW-THIS-ENDS” ending and I’m not entirely sure if I like it or not but God this story made me laugh and cry at the same time I don’t even know how that was possible. All I wish for in life is that a sequel should be written is that too much, Rainbow Rowell?

We Were Liars by E. Lockhart (4/5)

Tbh I was bored at the beginning, some things weren’t making sense. It actually took me sometime to finish this because of the lame start, but as the story progresses it became more interesting and this has by far the BIGGEST PLOT TWIST EVER. I was not expecting THAT AT ALL. So kudos to E. Lockhart. I screamed and went ballistic and all that upon reaching the plot twist. “THAT DID NOT JUST HAPPEN.” was all I could muster.

Lola and The Boy Next Door (4/5)

Another Steph Perkins, and tbh I’m enjoying her novels. They’re just light and it makes me feel giddy, happy and just you know, in love. I’ve noticed her boys are really adorable, not the perfect muscular jock popular kind of boys but the geekish cute awkward adorable boys. Ettiene and Cricket. NEED I SAY MORE?

Ugly Love by Colleen Hoover (5/5)

Colleen Hoover is still QUEEN of everything. God, this book is AMAZING. I love Tate’s personality, she’s so strong. And the fact that Miles makes her feel like water is just ajdhsafk. And Miles, God MILES FUCKING ARCHER is so unbelievable HOT and just asafhaksjhfks. His past is so painful, I love/hate how Colleen Hover makes me feel so much emotions, I can’t even fathom every bit of it. I love Miles. God. And the part where he asked her to move in with him. BEST PART EVER.

Looking for Alaska (4.5/5)

This book made me ponder about stuff I’m not used to pondering about, tbh. I think the last part was great, the letter gave me goosies. John Green is really a genius. I loved every character in this book. Even the EAGLE. I’m telling you. I might be a bit sad that I didn’t find out what happened to Alaska, but fuck it. As what Pudge said, things fall apart. It happens.

Sorry for the spoilers and all. Hahaha. I’m very bad at this. If you wanna know more about them, please check Goodreads! x

Posted: September 15, 2014
Currently With 19 notes

I’m at home all day. I woke up to an announcement that classes on all levels are already suspended. I’m all like:

Turns out I have another rest day-ish. Haha. I have stuff to do that’s work related, but very minimal. Supposedly, my classes will have their midterm exam tomorrow, but since there’s no classes, and apparently, no one would be at the school today, I won’t be able to have my exam signed and photocopied. So, I just decided to move it on Thursday. I just worked on my lesson for tomorrow, since we’ll just have a discussion instead of the exam. I also painted boxes and I’m letting them dry for the rest of the day. So far, that’s all my work related shiznit and I’m not free to sleep read and eat and just be lazy (which is what I’m bout to do after blogging) 

Hooo I missed Tumblr. x

Posted: September 15, 2014
Currently With 4 notes
All content © - lemadijane / Ramblings of a Fangirl ❤
Theme Design by Dems Villanueva. Powered by Tumblr.